2021年2月14日(日)の西武線ほか見ただけ、2465F+2073F。車体広告の高速バス、いろいろリツイート
この日は、早朝は入間川橋梁で撮影。
日が十分に上がったら、元加治駅の飯能方へ出向きました。
12時前の小手指車両基地。
2106レだったはずの(<-飯能)2465F+2073Fが11時53分、小手指駅3番ホームへ回送で到着。6140レで西武球場前から西所沢駅へ到着し、ひとまず営業終了のはずです。
午後の池袋駅前。各地へ向かう高速バスの車体広告。
東長崎駅の保守用車スペース。いつものモーターカーのほかに「Dr. Multi」がいました。
1002レは20151F。
17時過ぎの元加治駅の跨線橋からの風景です。
便所。
the forth rail bridge toilet has really upset me pic.twitter.com/gAQcmKoktS
— rhi (@rhi_annan) February 11, 2021
「こだま号」のお手本?
通勤列車として使われただけとのことですが。
「こだま号」の151系は1958年から製造です。
Here, @GM's "Aerotrain" tests on the New York Central, c. 1950s. The lightweight concept was ultimately a failure producing a very rough ride; no RR ever purchased a set for main line use. However, the Rock Island picked up the pair for commuter service until the mid-1960s. pic.twitter.com/dnos4YCAO9
— American-Rails.com (@americanrails) February 11, 2021
乗用車を3段に重ねて輸送するアメリカの鉄道。
In this classic scene, @Ford S3 #6610 shunts a carload of new Mustangs (among a wide range of other cool models!) at its River Rouge Plant in Dearborn, Michigan, circa 1965. pic.twitter.com/D4FOf4KeQB
— American-Rails.com (@americanrails) February 11, 2021
イギリスの女性技術者。
Henrietta Vansittart: she grew up in poverty and went on to become a self-trained engineer and inventor. Her patented Lowe-Vansittart propeller allowed ships to move faster and more efficiently.
— National Railway Museum (@RailwayMuseum) February 11, 2021
Read more: https://t.co/apWYj1RbNc pic.twitter.com/leunsmIUEZ
川の中を進む蒸気機関車?
Elk River Coal & Lumber Company 3-truck, 65-ton Shay #19 (built new for the Tioga Lumber Company in 1905) fords the Lilly Fork in Clay County, West Virginia with five loads of logs on the late afternoon of November 24, 1961. Tom Sink photo. pic.twitter.com/UjfmMlH8xW
— American-Rails.com (@americanrails) February 14, 2021
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コメント
土曜日からダイヤ改正を行いましたが,月曜日からは平日ダイヤになります。私池袋電留線に入る電車を見るのが楽しみです。どの運用になるのかが気になります。
投稿: 小手指嵐ちゃんクリニック | 2021年3月15日 (月) 05時21分